Παρασκευή, 19 Απρίλιος 2024

«Ο ρόλος και η συμβολή της ΕΡΤ στη σχεδιαζόμενη μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος».

• Πρόταση για μηνιαία εκπομπή της ΕΡΤ για την Παιδεία με συμμετοχή μόνο μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, εκπαιδευτικών θεσμών και αντίστοιχων κοινωνικών φορέων (Πρόταση Περικλή Λύτρα, μέλος ΣΚΕ, ΤΕΙ Αθήνας).

ΕΡΤ και Ελληνική Γλώσσα

• Πρόταση για επαναφορά εκπομπής στην ΕΡΤ για την σωστή χρήση της ελληνικής γλώσσας τύπου «Εν Αρχή ην ο Λόγος», με τον καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη (Πρόταση Σιτούι Ιωάννας-Λειλά, πολίτης, μέλος ΣΚΕ). Το θέμα της ελληνικής γλώσσας απασχόλησε σε πολλά σημεία την εκπομπή (π.χ μαρτυρίες υποψηφίων στις πανελλαδικές στο ένθετο βίντεο). Ξεκίνησε ένας διάλογος με την παρατήρηση του καθηγητή κ. Θ. Βερέμη ότι υπάρχει σύγχυση με την χρήση των λόγιων όρων «Κατ' αρχήν» (αγγλιστί in principle, στην αρχή συμφωνώ, στα επιμέρους διαφωνώ) και «Κατ'αρχάς» (αρχικά, πρώτα πρώτα, στην αρχή). Ο παρουσιαστής της εκπομπής αντέτεινε ότι στα νεοελληνικά έχουμε την καθιέρωση της ενιαίας λέξης «Καταρχήν» που παρουσιάζει αλλαγή μορφής και της λόγιας σημασίας και σημαίνει «Αρχικά, στην αρχή θα ήθελα να πω...» άρα σωστά χρησιμοποιείται ως συνώνυμη στο λόγιο «Κατ'αρχάς» (μια από τις δεκάδες χρησιμοποιούμενες διτυπίες στη σύγχρονη κοινή νεοελληνική). Έχουμε δηλαδή στην διάθεσή μας τρεις και όχι μόνον δύο συγγενείς στην μορφή λέξεις. Το θέμα που αναδεικνύεται είναι το εξής δίλημμα: Στατική ή δυναμική χρήση της συνεχώς εξελισσόμενης ελληνικής γλώσσας; Τι είδους αντιμετώπιση πρέπει να έχει η ΕΡΤ;
Γραμματισμός στα ΜΜΕ σε συνδυασμό με τον «Ψηφιακό γραμματισμό» ή «Εγγραματισμό».

Ποιος ο ρόλος της ΕΡΤ ;

• Πρόταση για δράση της ΕΡΤ στην Δια βίου Μάθηση των ενηλίκων (Άννα Μαυρουδή)
• Εκπαιδευτική τηλεόραση από το Σεπτέμβρη στην ΕΡΤ (Άννα Μαυρουδή)
• Οι ειδήσεις από τους μαθητές για τους μαθητές (News School Day- BBC, Logo!- ZDF)
• Στην Σουηδία όλες οι τάξεις του δημοτικού ξεκινούν το πρωί με ένα δελτίο της δημόσιας ραδιοφωνίας. Αυτό μπορεί και πρέπει να το κάνει και η ΕΡΤ πειραματικά, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας (πρόταση Αντώνη Λιάκου)

Γενικές Παρατηρήσεις:

• Ανάγκη συνέχειας/αλληλουχίας στη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής. Αξιολόγηση τόσο των δομών, θεσμών και δυναμικού σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης όσο και των πολιτικών που εφαρμόζονται στην παιδεία (Δώρα Ξενίδου, πολίτης, μέλος ΣΚΕ)
• Εθελοντισμός, νέο σχολείο και ΕΡΤ (πρόταση Π. Παυλίδη, Φοιτητή ΤΕΙ)
• Προσοχή στην ειδική αγωγή (πρόταση Μαρίας Γεράκη, πολίτης, μέλος ΣΚΕ)
• Ο ρόλος της ΕΡΤ στην συμμετοχή των γονέων στην προγραμματιζόμενη μεταρρύθμιση και το διαπολιτισμικό σχολείο (πρόταση Μαρίας Γεράκη, πολίτης, μέλος ΣΚΕ)
• Ανάγκη επιλογών για τους μαθητές και τους γονείς τους. Κατ'οίκον εκπαίδευση, κουπόνι εκπαίδευσης -Voucher System (Πρόταση Αλέξανδρου Γεωργιάδη, πολίτης, μέλος ΣΚΕ)
• Απανωτές προσπάθειες μεταρρυθμίσεων χωρίς συνέχεια (Αντιγόνη Ζύγρα, πολίτης, μέλος ΣΚΕ)
• Σχετικά με το άρθρο 16 παρ. 5 που απαγορεύει την λειτουργία ιδιωτικών ΑΕΙ (ερώτηση Δημήτρη Χριστόπουλου, πολίτης, μέλος ΣΚΕ)

Εκ μέρους της ΟΛΜΕ ο Θεόδωρος Τσούχλος, μέλος του ΣΚΕ, είπε ότι ως τώρα, ο επίσημος συνδικαλιστικός φορέας των καθηγητών έχει προσκληθεί μόνο μια φορά.
Συμφώνησε με την δέσμευση του προέδρου ΕΣΥΠ Ν. Θεοτοκά για συστηματική συμμετοχή της ΟΛΜΕ στην δεύτερη φάση του διαλόγου για την Παιδεία.
Ο κ. Θεοτοκάς τόνισε επίσης ότι στις ολοκληρωμένες προτάσεις που θα γίνουν στον Υπουργό Παιδείας θα υπάρχει ειδικό κεφάλαιο για τον ρόλο της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης στην Εκπαιδευτική διαδικασία.

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση